torstai 16. huhtikuuta 2015

Jeesus on totuus, tie ja elämä


Älä pelkää minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, katso minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on tuonelan ja kuoleman avaimet. 
(Ilm.1:17-18)



Kuka on Jeesus? Jeesus on totuus, tie ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani sanoo Jeesus. (Joh. 14:6).

 Pelastus on tarkoitettu kaikille.
 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
 (Room. 10:9-10).

Sana tuli ihmiseksi eli Jeesus.
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala. Kaikki syntyi Sanan voimalla.
Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. (Joh. 1:1,3).

 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkauttaan, kirkautta, jonka Isä ainoalle pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta. (Joh. 1:14). 



Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. (Joh. 1:18).

Jeesus antoi kaikille oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, jotka ottivat hänet vastaan ja uskoivat häneen.
 (Joh. 1:12).

Jeesus rukoilee meidän puolesta

Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. (Room. 8:34)




Jeesus on hyvä paimen. Hän huolehtii omistaan.

Jos jollakin teissä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kait hän jättää ne yhdeksänkymmentä yhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes hän löytää.
 (Luuk. 15:4).
 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa. (Hes. 34:16).



Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. (Joh. 10:27-28.). 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti